۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

حرف (و)،

نکته های شیرین
.
گذشــته را ببر از یاد و زانچـه هســت بگو
ز هوشـــــیاری آن چشــمکان مســـت بگو
ز عمر رفته کزان دسـت شـُسته ایـم مپرس
ازاین دو لحظه که در صحبت توهست بگو
دل شکســـــتۀ مارا ســــر شــــکایت نیست
ز سنگ خویش که هرجا زدی شکست بگو
ز آه ســرد که برخاســــت از دلم گفــــــتی
ازآن نگه که چو جان بر دلم نشــــست بگو
ازآن نگـاه که با دلــــــبـــری و شــــــیرینی
گشــــود در به رخم گاه و گاه بســــــت بگو
ز خود بگوی که دامن کشــــــیدی و از من
که برنداشتـــم از دامـــــن تو دســـــت بگو
بگو که تشـنۀ آن نکتـــــه های شـــــــیرینم
دمی چو صــحبت یاران غنیمــت است بگو
.
8 می 2011- شهر اتاوا
آصف فکرت
........

بهـــــار و میــهــن

هنگام بهار است عزیـــزان چمـنم کو؟

یاران وطنم کو؟

من لالۀ آزادم، دشـت و دمنـم کو؟

یاران وطنم کو؟

ای همنفسـان، از من، تا چند جداییــد؟

آخر به کجایید؟

من قمری تنهایم، ســرو و سمنم کو؟

یاران وطنم کو؟

خاک دگران را چه کنم؟ خانۀ من نیست

کاشــانۀ من نیست

آن خاک که آمیختـه با جان و تنـم کو؟

یاران وطنم کو؟

یک یار هــماواز درین شـهر ندارم

رو سوی که آرم ؟

خاک در جـانانم، مشک ختـنم کو؟

یاران وطنم کو؟

در باغ چو یاد آیدم از گلشـن کابـل

آتـش زندم گــل

بسـتان پر از نسـترن و یاسمنم کو؟

یاران وطنم کو؟

عمریســـت که از هموطن و یار شدم دور

چشمم شده بی نور

ای قافله ها یوسـف گل پیرهــنم کو ؟

یاران وطنم کو؟

.

آصف فکرت

.

نیاوران تهران - بهار 1366

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی