۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

زمان، یاد، لاله، نگاه .....

زمان، بی تو و با تو

بی تو هر آنی، سالی

هر شب ســـده ای است.

بی تو در سینهء من نیست دل - آتشکده ای ست.

*

بی تو، هم با تو، زمان دشمن جان است مرا

بی تو در تنهایی

کندی ســــــیر زمان می کشدم

*

نفسی را که تو با من هستی

گوییا هم تک باد است زمان

ساعتی ثانیه ای است

*

چشم و گوشم، که سراپای وجودم، با توست

و دلم می لرزد

که هم اینک گویی

" دیر شد!

تا دیدن - شب و روزت خوش باد!"

چه خوشی؟

می توان بی تو مگر خوش بودن؟؟؟؟

-

آصف فکرت

-

17 اکتوبر 2004

-----

یــــــــــــاد

آیدم هر نوبهار از رنگ و بویی

یاد رویی

با زبان غنچه، با برگ شکوفه

با نهال نورسیده،

با چمن

با نغمهء مرغ سحر

از گُلی دارم – گلی خوشبوی –

یاری – همدلی - همداستانی گفت و گویی

***

در میان رنگ و بوها

دیده برهم می نهم

می کنم گهگاه بر بال نسیم آهنگ کویی

***

ای که می پرسی چه باشد آرزویم!

زنده ام با یاد یاران،

یادهای لحظه های خوب و شیرین،

آرزو یم اینکه ایزد یاد را ار من نگیرد

این بود گر باشدم باری به گیتی آرزویی...

-

آصف فکرت

-

بهار 2005

-

آدمی زادگان

بمب افکنان،

آدمی زاده اند.

کودکان غرقه به خون،

آدمی زاده اند.

جنگ افروزان،

آدمی زاده اند.

مدافعان جنگ،

آدمی زاده اند.

و من، از وجود خویش شرمسارم.

آخر، من هم، آدمی زاده ام.

-

آصف فکرت

-

31 جولای 2006

-------

طــــــــرح

گربدانم که نسیم

از سر کوی شما می گذرد

می شوم بوی گُلی

می نشینم سر راه

-

آصف فکرت

-

21 جولای 2005

لاله

شبنم در آغوش خورشید

از خویش رفته ست ، امّا

دامان پر مهرِ لاله

هرگز ز یادش نرفته ست

^^^^^^^

ای لالهء پرپر من

ای میهن! ای مهربان مادر من

هرجا که هستم

به یادت

دل می تپد - گرچه نومید ..!

-

آصف فکرت

-

مشهد – تابستان 1379

---------------

جاودانه

هنوز، آن فسانه ها

مرا به خوابـهای کودکانه می برند

هنوز از آن ترانه ها

به گوش جان من

سرودهای جاودانـه می رسد

هنوز آن بهانه ها

به من امیدهای عاشـقانه می دهند

هنوز آن نشانه ها

چنانکه بود، از تو هست

بر آب چشمه، برگ گل، نسیم صبح، بوی خوش

تو می روی ز یاد من؟

که دارم از تو اینهمه

فسانه ها، ترانه ها، بهانه ها، نشانه ها

-

آصف فکرت

-

اتاوا- 31 جنوری 2009

----------

نـــــگاه

یاد آن روز بـخیر

که مرا

با نگاهی کشتی

و هنوز

به امیدی که مگر زندگی از سر گیرم

چشم در راه نگاهی دگرم

-

آصف فکرت

-

29 حمل (فروردین) 1385-18 اپریل 2006

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی